Close
Search
Searching...
No results
    خط تولید آب معدنی Bisleri

    خط تولید آب معدنی Bisleri

    Bisleri International یک شرکت چندملیتی هندی است که قبلا به نامParle Exports یا Parle Bisleri شناخته می شد.
    این شرکت در دهه 1970 توسط Ramesh Chauhan راه اندازی شد.
    Bisleri بیشتر تجارت خود را در هند با 150 کارخانه عملیاتی و شبکه ای از 6000 توزیع کننده و 7500 کامیون توزیع انجام می دهد.
    Bisleri همچنین محصولات خود را از طریق پلت فرم تجارت الکترونیکی خود و سایر خرده فروشان آنلاین به فروش می رساند.

    تاریخ

    Bisleri در اصل یک نوشیدنی الکلی ایتالیایی بود که توسط مخترع قرن نوزدهم Felice Bisleri. ایجاد شد.
    در سال 1965، یک دکتر ایتالیایی و یک تاجر هندی با راه اندازی یک کارخانه در شهر Thane هند، آب بطری Bisleri را در هند معرفی کردند.
    در ابتدا فقط در هتل‌ها و رستوران‌های مجلل بمبئی در بطری‌های شیشه‌ای در دو نوع - حبابی و ثابت فروخته می‌شد.
    در سال 1969، خانواده Jayantilal Chauhan از گروه Parle، نام تجاری Bisleri را که به دنبال خروج از بازار هند بود، به قیمت 4 لک (حدود 50000 دلار آمریکا در آن زمان) به دست آوردند.
    سال های اول
    در دهه 1970، Jayantilal Chauhan تجارت نوشابه خود را بین دو پسرش تقسیم کرد. Prakash Chauhan کنترل Parle Agro را به دست آورد، در حالی که Ramesh Chauhan شرکت Bisleri International را دریافت کرد.
    در سال 1976، Parle Exports، Maaza، یک نوشیدنی میوه ای ساخته شده از تفاله انبه را راه اندازی کرد.
    پس از خروج شرکت کوکاکولا از هند در سال 1977، Parle Exports با راه اندازی نوشیدنی کولا Thums Up، نوشیدنی با طعم لیمو Limca و نوشیدنی با طعم پرتقال Gold Spot وارد بخش نوشیدنی های گازدار شد.
    Parle Exports برای تکمیل مجموعه نوشابه‌های خود، آب معدنی و آب گازدار را با نام تجاری Bisleri که قبلا خریداری شده بود، در بازار خرده‌فروشی عرضه کرد.
    به گفته Chauhan، این نام ایتالیایی "خط کلاسی را به آن اضافه کرد." آب در ابتدا در بطری های PVC فروخته می شد، قبل از اینکه شرکت در اواسط دهه 1980 به بطری های PET تغییر مکان داد.
    آزادسازی اقتصادی در هند در سال 1991 شاهد بازگشت شرکت کوکاکولا به این کشور بود.
    در سال 1993، Parle Exports برندهای نوشابه های گازدار Thums Up، Limca، Gold Spot، Citra و RimZim را به قیمت 125 کرور روپیه (حدود 40 میلیون دلار) تا 200 کرور روپیه (حدود 60 میلیون دلار) به شرکت کوکاکولا فروخت.
    علاوه بر این، علامت تجاری Maaza را در بازار هند به شرکت کوکاکولا فروخت.
    این قرارداد همچنین شامل یک بند غیر رقابتی 15 ساله بود که تا سال 2008 از شرکت Parle Exports از راه اندازی نوشیدنی های گازدار رقیب جلوگیری کرد.
    در سال 1998، رامش چاوهان شرکت بطری سازی دهلی و کولاید، شرکت های بطری سازی پنج مارک نوشیدنی گازدار را به شرکت کوکاکولا فروخت.
    در سال 2000، رامش چاوهان اعلام کرد که بیسلری، که توسط هشت شرکت مختلف از 16 مکان تولیدی اداره می شد، تحت یک نهاد واحد تجمیع خواهد شد. در نتیجه، Bisleri International در سال 2001 به ثبت رسید.
    در سال 2006، این شرکت علامت تجاری Maaza را در بازارهای اروپا و ایالات متحده به ترتیب به Infra Beverages و House of Spice برای مقادیر نامشخص فروخت.
    حاضر
    در سال 2010، Bisleri یک نام تجاری آب بطری ممتاز به نام Vedica راه اندازی کرد که آب آن از چشمه ای در کوهپایه های هیمالیا در اوتاراکند تامین می شد.
    در سال 2016، Bisleri با ایجاد Bisleri Pop دوباره وارد بخش نوشیدنی‌های گازدار شد که تحت آن چهار نوع نوشابه - Limonata، Fonzo، Spyci و Pina Colada را عرضه کرد.
    محصول و میراث
    Bisleri دارای 32٪ سهم بازار در بخش سازماندهی شده آب بطری است، که در آن عمدتا با Aquafina از PepsiCo، Kinley شرکت Coca-Cola، Bailley Parle Agro و Rail Neer از IRCTC رقابت می کند.
    Bisleri اغلب به عنوان یک اصطلاح عمومی برای آب بطری در هند استفاده می شود. بسیاری از برندهای ناکارآمد با املا و نام تجاری مشابه در طول سال ها ظهور کرده اند.