ماشین آلات نوشابه کوکاکولا
کوکاکولا گیلاس، Coca-Cola Cherry، یک نسخه کوکاکولا با طعم گیلاس است.
این محصول توسط شرکت کوکاکولا Coca-Cola، تولید و در بازارهای بینالمللی به فروش می رسد.
تاریخ
شرکت کوکاکولا اولین آزمایش نسخه رسمی Coca-Cola Cherry، را درسال 1982، انجام داد و سپس در تابستان 1985 تولید این نوشیدنی را در ایالات متحده آغاز کرد.
Cherry Coke، در سراسر کشور تقریباً همزمان با New Coke، توزیع شد و سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورد.
کوکای گیلاس رژیمی Diet Cherry Coke، در سال 1986 معرفی شد
و در سال 2005 به (Diet Coke Cherry) تغییر نام داد و در سال 2018 دوباره به (Diet Coke Feisty Cherry) تغییر نام داد.
دومین نسخه کم کالری، کوکاکولا گیلاس صفر Coca-Cola Cherry Zero، در سال 2007 اضافه شد.
شرکت کوکاکولا بعداً انواع کوکای طعمدار دیگری را معرفی کرد که با کوکای وانیلی در می 2002 آغاز شد و سپس انواع لیمو، تمشک، وانیل گیلاس سیاه و انواع پرتقال به دنبال آن قرار گرفت.
توزیع بین المللی
این نوشیدنی در تعدادی از کشورهای مختلف توزیع شده است.
در حال حاضر، علاوه بر ایالات متحده، این نوشیدنی در سوئد، آلبانی، چین، اوکراین، بریتانیا، جمهوری ایرلند، روسیه، فنلاند، آلمان، بلژیک، دانمارک، فرانسه، مجارستان، جمهوری چک،
هلند، لهستان، اسلواکی، کرواسی، صربستان، لتونی، لیتوانی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، بلغارستان، یونان، رومانی، پرو و همچنین در ژاپن موجود است.
نسخه استرالیایی بین سال های 2003 و 2004 منتشر شد و فرمولی متفاوت از نسخه آمریکایی بود.
این نوشیدنی توسط برخی از فروشگاه های رفاه کانادا در نزدیکی مرز کانادا و ایالات متحده و همچنین توسط IGA ،Costco و خرده فروشان تخصصی در استرالیا وارد می شود.
Cherry Coke، در بسته های 24 تای، اخیراً در فروشگاههای Safeway ،Sobeys و Loblaws در سراسر کانادا
با علامتهایی که نشاندهنده تولید در تأسیسات بطریسازی برامپتون، انتاریو است، در دسترس می باشد.
بسته بندی
کوکاکولا از زمانی که در سال 1985 معرفی شد، چندین بار لوگو و طرح برچسب خود را در ایالات متحده تغییر داده است.
در اکثر مناطق، طرحهای فعلی برچسب قوطی و بطری بر اساس برچسب استاندارد کوکاکولا به رنگ صورتی است.
در 7 فوریه 2007، کوکاکولا کمپین جدیدی را برای برند Coca-Cola Cherry، در ایالات متحده راه اندازی کرد که منجر به طراحی مجدد قابل توجهی در برچسب محصول شد.
جی زی Jay-Z، رپر و تهیهکننده موسیقی آمریکایی، به عنوان سخنگو انتخاب شد و در طراحی گرافیک قوطی جدید نقش داشت.