Close
Search
Searching...
No results
    آب تقویت‌شده

    آب تقویت‌شده: تعریفی نو از آب آشامیدنی

    آب تقویت‌شده یک دسته از نوشیدنی‌ها است که به عنوان آب با افزودنی‌هایی مانند طعم‌دهنده‌های طبیعی یا مصنوعی، شکر، شیرین‌کننده‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی به بازار عرضه می‌شوند. این نوشیدنی‌ها معمولاً کالری کمتری نسبت به نوشابه‌های غیررژیمی دارند.

    رشد بازار و بازاریابی

    • مقدمه به بازار آمریکا: آب بطری‌شده برای اولین بار در سال 1977 از طریق تبلیغات تلویزیونی به ایالات متحده معرفی شد. این تبلیغات باعث شد فروش آب بطری از سال 1976 تا 1979 به میزان 3000 درصد افزایش یابد.
    • رشد فروش:
    o در سال 2001، فروش آب‌های طعم‌دار و تقویت‌شده در آمریکا 80 میلیون دلار تخمین زده شد.
    o در سال 2002، این رقم به 245 میلیون دلار رسید.
    o در سال 2004، بازار عمده‌فروشی آب تقویت‌شده در ایالات متحده 170 میلیون دلار بود.
    o در همین سال، آمریکایی‌ها 9 میلیارد دلار برای آب بطری‌شده هزینه کردند.
    • رشد سریع: از سال 2007، آب تقویت‌شده به عنوان سریع‌ترین بخش در حال رشد در دسته نوشیدنی‌های ثابت شناخته شد.
    • استراتژی بازاریابی: بازاریابی این محصولات بر روی تصویر سالم آب و مزایای سلامتی و طعم آن‌ها تمرکز دارد.

    برندهای اصلی و مالکیت آن‌ها

    • کوکاکولا: در سال 2007، کوکاکولا شرکت Energy Brands، تولیدکننده برند Glacéau Vitaminwater را با مبلغ 4.1 میلیارد دلار خریداری کرد. این بزرگترین خرید در تاریخ این شرکت بود. کوکاکولا همچنین مالک برندهای Smartwater و Dasani است.
    • پپسی‌کو: شرکت پپسی‌کو نیز چندین برند آب تقویت‌شده را در اختیار دارد، از جمله:
    SoBe
    Propel Fitness Water
    Aquafina Flavorsplash
    • سایر برندها: محصولات آب تقویت‌شده در بازار بسیار متنوع هستند، از برندهای ارگانیک و بدون کالری مانند Ayala's Herbal Water تا برندهای بزرگ مانند Glacéau.