خط تولید آبمیوه Pepsi Slice
پپسی سلایس Pepsi Slice، از نوشابههای غیرالکلی با طعم میوه بود که در ابتدا توسط شرکت PepsiCo تولید شد و در سال 1984 برای جایگزینی با نام تجاری Teemمعرفی شد اما در اواخر دهه 2000 توسط PepsiCo در آمریکای شمالی متوقف شد.
Slice مجدداً در ایالات متحده و کانادا به عنوان یک مارک آب میوه های ارگانیک توسط "New Slice Ventures LLC" معرفی شد.
Slice نیز در سال 2008 توسط PepsiCo به عنوان یک نوشیدنی میوه ای با طعم انبه در هند معرفی شد که در حال حاضر به عنوان Tropicana Slice تبلیغ می شود.
تاریخ
Lemon Lime Slice اصلی در سال 1984 به عنوان جایگزینی برای Teem و رقیبی برای Sprite و 7-Up معرفی شد.
ویژگی متمایز آن در آن زمان این بود که حاوی 10٪ آب میوه بود.
این آبمیوه در سال 1986 طعمهای رژیمی خود را مانند پرتقال ماندارین، سیب و گیلاس کولا، را گسترش داد.
تبلیغات در این دوره با شعار "ما آب میوه را گرفتیم" را نشان می داد.
سلایس پس از انتشار موفقیت بزرگی بود و الهام بخش دیگر نوشیدنیهای آبمیوه شده مبتنی بر مارکهای آبمیوه موجود بود، مانند نوشابه پرتقالی Minute Maid Coca-Cola و Sunkist از Cadbury Schweppes.
در 1987، Slice 3.2 درصد از بازار نوشابه را در اختیار داشت.
یک سال بعد، به 2.1 درصد کاهش یافت و در ژوئن 1988 به زیر 2 درصد رسید.
تا سال 1990، بسته بندی مجدداً طراحی شد و محتوای آب میوه به طور کامل کاهش یافت. خط طعمها نیز دوباره گسترش یافت، این بار با طعمهایی شبیه به رقبایی مانند کراش، از جمله توت فرنگی، آناناس، میوه پانچ و انگور.
تبلیغات Slice در اوایل دهه 1990 فیدو دیدو را به نمایش گذاشت، شخصیتی که با رقیب آمریکایی 7-Up در بازارهای بین المللی که در آن PepsiCo حقوق برند دوم را دارد، مرتبط است.
دو طرح اول قوطی و بطری دارای رنگ ثابت مرتبط با طعم نوشیدنی بودند.
این قوطیها در سال 1994 با قوطیهای مشکی جایگزین شدند که دارای ترکهای رنگارنگ مربوط به طعم نوشیدنی، همراه با گرافیک ظریفتر بودند.
طعم های جدید بیشتری در این دوره در دسترس قرار گرفت، از جمله دکتر اسلایس، رقیب دکتر فلفل.
طعم پرتقال ماندارین در همان زمان به عنوان طعم "نارنجی مرکبات" با شعار جدید، "این نارنجی است، فقط پیچ خورده" دوباره فرموله شد.
متعاقباً دوباره به عنوان فقط سلایس پرتقال فرموله می شود.
در تابستان سال 2000، Slice-lime Slice در اکثر بازارها توسط Sierra Mist جایگزین شد که در سال 2003 به یک برند ملی تبدیل شد.
بقیه خط Slice در تابستان 2005 توسط Tropicana Twister Soda در اکثر بازارها جایگزین شد.
در اوایل سال 2006، پپسی نام Slice را برای خط جدیدی از نوشابه های رژیمی به نام Slice ONE احیا کرد.
Slice ONE که منحصراً در فروشگاههای Wal-Mart به بازار عرضه میشد، در طعمهای پرتقال، انگور و توت، همه با Splenda شیرین شده بود.
از سال 2009، سلایس (طعم پرتقال، پرتقال رژیمی، انگور، توت فرنگی و هلو) تنها از فروشگاه های وال مارت در دسترس بود.
سلایس در سال 1993 در هند به عنوان یک نوشیدنی با طعم انبه عرضه شد و به سرعت تبدیل به یک بازیکن پیشرو در این رده شد.
در هند، 'Slice Mango' توسط بازیگر بالیوود کاترینا کایف تبلیغ می شود.
سلایس انبه در پاکستان نیز موجود است.
Slice در تاریخ نامعلومی در ایالات متحده بین اواخر دهه 2000 تا اوایل یا اواسط دهه 2010 توسط PepsiCo متوقف شد و دیگر در وب سایت "Product Locator" PepsiCo وجود نداشت.
به نظر می رسد که از ژانویه 2023 در خط تولید PepsiCo با Starry، جانشین Sierra Mist جایگزین شده است.